Swans (la banda "hister" de moda)

Discos, conciertos, noticias, flames, lloros y mucho HYPE.

Re: Swans (la banda "hister" de moda)

Notapor LlaneroSolitario » 22 Nov 2017 12:53

struman escribió:
LlaneroSolitario escribió:n teoría lo van a grabar como parte del documental que van a hacer.

MANY MORE PLANNED FOR 2017 AND MORE SHOWS, INCLUDING THE FINAL SHOW UNDER THIS ITERATION OF SWANS.

Supongo que acabará saliendo a la venta de una forma u otra (como el DVD). Yo al final no solté pasta porque prefiero que esté acabado para dar dinero.

Ostia pues no sabía. Me alegras la tarde con esto.

LlaneroSolitario
Dronecracia Real
Dronecracia Real

Notapor struman » 22 Nov 2017 16:20

(OO) (OO) (OO) (OO) (OO) (OO) (OO) (OO)

Gracias por avisar. Qué pintaza madre mía.
struman

Notapor LastDanz » 23 Nov 2017 18:01

LlaneroSolitario escribió:
struman escribió:Sí que es cierto lo del sonido. El dvd último que me pasaste suena espectacular y el Deliquescence igual. A mí me gustan más personalmente los sets que traen el Not Here/Not Now y The Gate, pero el sonido es mucho más embarullado.

Por otra parte...si entiendo bien lo que has citado que dice de la tercera y última etapa de Swans...¿de esto se sabe algo? Lo único que tengo entendido es que la banda que tiene ahora no vuelve, ¿no? Pero al mismo tiempo entiendo que será algo "con banda", no Michael Gira en solitario...

No se sabe nada. Yo supongo que será una vuelta a las raíces más folk de Angels of Light y todo más orientado a temas concretos que a jams super psicodélicas pero a saber, igual nos sorprende. Puede pasar cualquier cosa, hasta la vuelta de Jarboe que hace unos años parecía algo imposible no me sorprendería.

A mí me suena a un SP/Billie Corgan. Todes soñamos con un Jarboe, igual que soñamos con la vuelta de Tool. Pero ya nos conocemos la historia.

Por lo demás, el paso de Swans por Sevilla la verdad es que me resulto un meh total. Lo he pasado mucho mejor en los conciertos de Pylar, por decir algo.
LastDanz

Notapor LlaneroSolitario » 04 Sep 2018 20:01

As mentioned previously, I’ll continue to release and perform music using the Swans name. I’ll gather a wide variety of musicians to make the new album and I’ll put together a live performing group culled from these participants. The new songs are lyrically driven – in some cases multiple pages of words per song – and this will necessarily change the approach to the sound and arrangements when compared to the last 3 albums, for instance. It was time to move on, in any event. We’ll see where this leads. I’m not entirely certain where it will go myself.
LlaneroSolitario
Dronecracia Real
Dronecracia Real

Notapor LlaneroSolitario » 28 Feb 2019 13:44

Swans sacan disco a finales de año y acaba de salir un CD con versiones acústicas de los que serán los nuevos temas. La verdad es que no me podía interesar menos ahora mismo. Vosotros no sé pero yo estoy de bajona y creo que la hostia va a ser gorda.

https://younggodrecords.com/products/what-is-this
LlaneroSolitario
Dronecracia Real
Dronecracia Real

Notapor struman » 28 Feb 2019 17:04

LlaneroSolitario escribió:Swans sacan disco a finales de año y acaba de salir un CD con versiones acústicas de los que serán los nuevos temas. La verdad es que no me podía interesar menos ahora mismo. Vosotros no sé pero yo estoy de bajona y creo que la hostia va a ser gorda.

https://younggodrecords.com/products/what-is-this

Yo tengo mucha curiosidad por ver a qué y cómo suena la nueva versión. Sí que tengo también un poco de "temor" a que sea algo como muy light y parecido a lo que hace en solitario, pero en general confío en que saque algo chulo. Que los Swans con "garra" tengan poca o ninguna pinta de volver da pena, eso sí.
struman

Notapor struman » 28 Feb 2019 17:24

A todo esto, aún no había leído la nota. Esto es todo lo que dice sobre a dónde va:

you’ll discover that the material leans heavily towards words (lots of them) and vocals, which I suppose is a natural inclination after 7 years of immersion in music that was so adamantly geared towards long instrumental passages… Though I’m certain these are fine performances here, these are demos, which means that they are skeletal versions intended as a guide for building the songs with other musicians. And build them (and expand them) I will - presumably to my usual excessive degree, though in this case that proclivity won’t be expressed in a musical style similar to the chapter of Swans that recently concluded. That much I know. Just how things will actually end up sounding is another matter. I have lots of thoughts about how the orchestrations should go, but for now they’re still amorphous, and I’m looking forward to diving in with other musicians in the studio and following where the sound we generate leads.

La lista de colaboradores y el papel que da a cada uno también es interesante de leer:

- The Necks: (Tony Buck, Chris Abrahams, Lloyd Swanton). This transcendental improv combo will play basic tracks to my guitar part on 2 songs, and the songs will be further orchestrated and sung to thereafter. Tony will also play various instruments on other songs.

- Kristof Hahn: Stalwart stabber of the sky, recent Swan, and past member of Angels of Light, will play various guitars and lap steel.

- Larry Mullins: Stellar past Swans and Angels of Light member, will play drums, orchestral percussion, piano, organ, and whatever else seems appropriate.

- Yoyo Röhm: Yoyo is a Berlin bassist and composer/arranger, and he’ll play double bass and electric bass, and will also lend his considerable arrangement skills to the proceedings and will help in gathering orchestral musicians and additional signature players.

- Ben Frost: Composer, recording artist, maker-of-sounds and psychic landscapes. I will sit down with Ben once the songs have taken on a shape and I will say OK: What?

- Anna von Hausswolff and Maria von Hausswolff: Anna is singer, organist, and composer and her sister Maria is a filmmaker who sometimes sings with Anna. Their voices combine wonderfully. They will sing myriad backing vocals on the record.

- Baby Dee: recording artist, chanteuse extraordinaire, harpist and pianist. I wrote a song specifically for Dee to sing, and she has consented generously to come out of retirement to do so. She’ll also sing backing vocals, as will her friends Fay Christen and Ida Albertje Michels.

- Jennifer Gira: Sometimes contributor to Swans, professionally arcane. Will contribute backing vocals and critique. She sings the song The Nub on the What is This? CD.

- Bill Rieflin: Long time honorary Swan and past Angels of Light contributor, currently a member of King Crimson. Bill plays everything. I will sit down with Bill once the songs have taken on a shape and I will say OK: What?

- Cassis Staudt: Past member of Angels of Light and passionate accordion pumper, she will play on various songs.
Thor Harris: Robust recent Swan and past Angels of Light superman, recording artist, percussionist, drummer, torturer of homemade instruments. I will sit down with Thor once the songs have taken on a shape and I will say OK: What?

- Dana Schechter: Recording artist, past member of Angels of Light, bassist, vocalist, soundscape maker. I will sit down with Dana once the songs have taken on a shape and I will say OK: What?

- Heather Trost and Jeremy Barnes: Long time purveyors of exotic Eastern European/Balkan/Turkish homemade hoedowns of psychedelic import as A Hawk and a Hacksaw. They sing and play multiple instruments. I will sit down with them once the songs have taken on a shape and I will say OK: What?

- Norman Westberg, Phil Puleo, Christopher Pravdica, Paul Wallfisch: Heroic recent Swans members, ex-Swans, and Swans again forever. I will sit down with them once the songs have taken on a shape and I will say OK: What?

- M.Gira will sing and play guitar and produce the record.
struman

Notapor Sprnknwn » 01 Mar 2019 15:53

Menuda asamblea de Podemos que va a ser el disco xD
Sprnknwn
Fistula SBS 2012, Gourmet Musical ** 2012

Notapor tharandur » 02 Mar 2019 19:16

Deseando escuchar a Michael Gira y Ben Frost juntos :D
LlaneroSolitario escribió:Se os ha ido la mano a todos con el trap y el post-humor.
tharandur
Staff, Adalid del Hype 2012

Notapor Jolocho » 03 Mar 2019 05:00

Sprnknwn escribió:Menuda asamblea de Podemos que va a ser el disco xD

Esto me ha hecho mucha gracia.

Creo que Michael Gira es mi personaje público favorito. Sólo a él se le ocurre dedicar alicates para financiar su próximo disco. Y el vídeo promocional saludando con sus demos sonando de fondo es bastante genial (por ser ultrahonesto: hoy por hoy no necesita hacer más para vender su propiesta).

Pero 40 USD (sin incluir gastos de envío) por 10 demos tostadas en un Verbatim mmmmmmm, no. Además, no parecían muy allá por las previews.
Última edición por Jolocho el 04 Mar 2019 21:33, editado 2 veces en total
Jolocho

AnteriorSiguiente

Volver a Música