2018 – TRVISMO (Black/Death/Doom/Sludge/Post-Metal)

Discos, conciertos, noticias, flames, lloros y mucho HYPE.

Re: 2018 – TRVISMO (Black/Death/Doom/Sludge/Post-Metal)

Notapor spin » 09 Nov 2018 21:20

spin

Notapor spin » 14 Nov 2018 21:55

(OO) (OO) (OO)
spin

Notapor spin » 14 Nov 2018 22:13

Marid (مارد) is an Arabic word meaning "rebellious" or "giant", but also refers to a type of extremely powerful Djinn spirit. The barren lands and ancient lore of the most enigmatic region on Earth, juxtaposed against the dystopian decay that proliferates under Islamic and militaristic tyranny.

These are the unusual conditions that allowed for the genesis of Marid in their homeland of the Sahara. The anonymous initiates of Marid chose the weapon of black metal to wage a clandestine occult war on the modern-day sociopolitical zeitgeists that allow for the destruction of their culture, history, and environment. No other sonic form but the blackest of metal could effectively channel and contain the primal rage and atavistic ecstasy of the spirits of their land. It is these spirits of the Sahara that guide Marid through the art and science of extreme music.

" ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ " (which reads Seven Sevens) is the debut ritual opus of Marid. Sung entirely in classical Arabic, and inspired by gnostic pre-Islamic mad poets who would allow the Djinn to possess them in exchange for verses and prophetic visions.

Thematically and compositionally, " ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ " is an alchemical syncretism of Djinn Sorcery and Western Occultism. The ancient formulas of magic are woven into every thread of the album's fabric, and it's tracks are brimming with the visceral and hypnotic intensity of a sandstorm.

The three labyrinthine compositions featured on " ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ " cover vast expanses in the desolate realms of Black Metal, with passages that tread fearlessly into atmospheric, folk, oriental, symphonic, pagan, and avant-garde territories… And quite often wandering into unknown regions.

" ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ ٧ " is singular in it's savage energy and the deep currents that dwell within it have been unleashed from the Great Desert and into the World.

spin

Notapor LlaneroSolitario » 15 Nov 2018 13:08

No está mal lo de Marid pero me esperaba bastante más de 25 minutos. Me espero a que saquen algo más serio. Igual es cosa mía pero cada vez tengo más cosas que escuchar y menos tiempo y paso de perderlo con EPs, demos y splits que ya se que me van a decepcionar y a dejar con ganas de más (con toques post).
LlaneroSolitario
Dronecracia Real
Dronecracia Real

Notapor LastDanz » 15 Nov 2018 18:08

Soy yo, o no hay mención a F/E/A (Forces Elèctriques d'Andorra) por aquís?
LastDanz

Notapor anus » 21 Nov 2018 11:33

disonancia y ruidismo caótico a saco:
https://hwwauoch.bandcamp.com/album/hwwauoch
Imagen
anus

Notapor LlaneroSolitario » 21 Nov 2018 17:58

El anterior disco no me terminó de gustar tanto como el primero. Así de primeras este tema me ha parecido algo más bruto y menos técnico lo cual siempre es bueno pero a ver el album entero.

El fade out de 2 minutos inexplicable.
LlaneroSolitario
Dronecracia Real
Dronecracia Real

Notapor Soulkiller » 22 Nov 2018 14:12

Ya anda por ahí lo nuevo de Huata.

Imagen

https://profoundlorerecords.bandcamp.co ... hypnagogia

Ahora mismo ando escuchando lo de esta gente, y en principio bastante bien. A día de hoy es de los pocos grupos de Funeral Doom que me puedo escuchar sin que me quede dormido o me resulte monótono, y hasta ahora no recuerdo que hayan sacado disco malo.
Jorgenious escribió:Menuda mina de foto, el de gafas tiene más frente que Alemania en la WWII.
Soulkiller

Notapor LlaneroSolitario » 22 Nov 2018 18:50

El de Huata rarisimo. El de Obliteration discazo.
LlaneroSolitario
Dronecracia Real
Dronecracia Real

Notapor AsbestosDeath » 22 Nov 2018 21:14

Voy por la mitad del Cenotaph Obscure y me parece fácilmente de lo mejor de este año en cuanto a death metal. Parece un siamés perdido del Soulside Journey de Darkthrone.
psichoboy escribió:No pasa nada, Asbestos sigue siendo BOBO.
AsbestosDeath
Dronecracia Real
Dronecracia Real

AnteriorSiguiente

Volver a Música